Derfor skriver jeg om datajournalistikk

Advarsel – jeg kommer til å legge ut en del bloggposter om datajournalistikk de neste dagene.

Hvorfor det?

Jo, fordi jeg mener det er på høy tid det skjer mer på dette området i Norge. Jeg kommer til å forklare i mer detalj i de følgende postene, men foranledningen er at jeg holdt et foredrag på Go Open-konferansen i forrige uke, samt at jeg denne helgen har deltatt på International Journalism Festival i Perugia, Italia, som hadde et eget spor om datajournalistikk.

Så følg med!

 

 

 

One thought on “Derfor skriver jeg om datajournalistikk

  1. Pingback: Thanks to open public data and datajournalism, we got a diploma! | Bente Kalsnes' blog

Leave a Reply

