Academic publications

Articles

Kalsnes, Bente (2016) The Social Media Paradox Explained: Comparing Political Parties’ Facebook Strategy Versus PracticeSocial Media + Society April-June 2016 2: 2056305116644616, first published on May 17, 2016doi:10.1177/2056305116644616

Larsson, Anders O. and Kalsnes, Bente (2014)‘Of course we are on Facebook’: Use and non-use of social media among Swedish and Norwegian politicians European Journal of Communication December 2014 29: 653667, first published on May 16, 2014doi:10.1177/0267323114531383

Aslib Journal of Information Management 2014 66:3 , 313-328

Kalsnes, Bente (2003) Disconnected Youngsters: Political Participation Among Young American and Norwegian Students Journal of American & Comparative Cultures, 25: 57–64. doi: 10.1111/1542-734X.00011

 

Book chapters

Kalsnes, Bente og Larsson, Anders O (2015). Med makt til å like? Sosiale medier og politisk kommunikasjon. I: Øyvind Ihlen, Eli Skogerbø og Sigurd Allern (red.). Makt, medier og politikk: Norsk politisk kommunikasjon

Kalsnes, Bente (2012) Engasjement på nett. I: Brønn, Peggy Simcic et. al. Sosiale medier fra innsiden og ut:Intern samhandling og dialog. Kommuneforlaget.  ISBN 9788244621137.  158 s.

 

Master Thesis

Kalsnes, Bente (2002). The interactive messenger. The Internet and its impact on journalism. Georgetown University: Communication, Culture and Technology